Välkommen till Demokratistugan!

2021 fyllde demokratin i Sverige 100 år!
Därför beslutade regeringen om olika aktiviteter
för att göra vår demokrati ännu starkare.
Demokratistugan var en av dessa aktiviteter.
Den fanns både som en riktig stuga
och digitalt här på webben.

Demokratistugan var ett center för kunskap
där du kunde göra olika övningar om demokrati,
vara med i olika aktiviteter, seminarier och samtal.

Så här såg Demokratistugan ut i verkligheten:
”Paketöppning” av Demokratistugan – YouTube

Här kan du se var Demokratistugan stannat under 2021 och 2022:
Turnéplan | Vår demokrati (vardemokrati.se)

I den digitala Demokratistugan
kan du göra några av övningarna om demokrati.
Klicka på länken,
så får du veta mer om de övningarna.
Övningar om demokrati | Vår demokrati (vardemokrati.se)

 

Tack för att du besökte Demokratistugan!

Den här hemsidan uppdateras inte
efter den 1 juni 2022.

Kommitténs arbete är slut.

Men du kan göra övningarna
till och med den 1 juni 2027.